View Single Post
Sitat av Red Alice Vis innlegg
Den er god; men det kan vaere en tanke aa reflektere over at en del bedrifter er interesserte i folk som KAN sikkerhet.

Av grunner som burde vaere aapenbare.
Vis hele sitatet...
For all del. Men jeg vil nå påstå at det også gjelder å ha litt kunnskap om hvem du forsøker å sikre deg mot. Gode passordrutiner og en kryptert disk er faktisk mer enn nok til å stoppe de fleste shitkidz. Legg på litt mer, og du er fort der at bare veldig seriøseTLA'er er i stand til å eie deg. Og... Vel, hvis noen av de gutta virkelig vil og de ikke klarer å hacke deg, så vel - det finnes andre metoder.
Jeg ville blitt veldig overrasket om en potensiell arbeidsgiver lot seg imponere av merket på laptopen.


Sitat av Red Alice Vis innlegg
Hva TOR angaar er nettverket der greit i seg selv, men det er ikke perfekt.
Vis hele sitatet...
Ingenting er perfekt. Spesielt ikke noe som har med sikkerhet å gjøre.

Sitat av Red Alice Vis innlegg
Firefox-browseren som de sender med i TOR browser-bundle er ikke engang forsoekt herdet; og TAILS lider av mangel paa kompartmentalisering.

Som kort og godt betyr at det er null problem for gud og hvermansen aa finne seg en flash-sploit paa et moerkt marked, og saa har dem IP'en din og det er game over.

Med mindre selvsagt, du kun bruker TOR-nettverket som det det for det meste er: en gratis VPN.

Jeg forsoekte faktisk aa nevne en del svakheter med TOR for Shava Nerad, men fikk bare til svar at "vi regner med at politiske dissidenter i land hvor de risikerer aa faa hele familien sin drept om de skulle bli avsloert, er mer forsiktige enn vanlige TOR brukere".

Jo takk.
Vis hele sitatet...
Huh, flash exploit og tor? Da gjør du jo noe feil. I FAQ'en deres sier de jo rett ut at flash er dumt.
Sitat av torproject.org
c. Don't enable or install browser plugins
The Tor Browser will block browser plugins such as Flash, RealPlayer, Quicktime, and others: they can be manipulated into revealing your IP address. Similarly, we do not recommend installing additional addons or plugins into the Tor Browser, as these may bypass Tor or otherwise harm your anonymity and privacy.
Vis hele sitatet...
Selv for en nub som meg er det veldig lett å finne info om hva du bør og ikke bør gjøre. Og noen ting er jo fullstendig opplagt. Noen ting hender det jeg driter jeg i - f.eks hender det jeg maksimerer vinduet, selv om det kan avsløre informasjon om hardware på maskina mi. Men når jeg gjør det hyler jo browseren om at dette er fy-fy. Hvis du er politisk dissident og som motarbeider et morderisk regime, så må man da virkelig kunen forvente at du velger å lese instruksene som torproject gjør veldig lett tilgjengelig for deg? Jeg skjønner ikke helt innvendingen din.
Sist endret av Myoxocephalus; 25. juni 2016 kl. 23:41.