View Single Post
Jeg har vært fengslet i Norge i over 1 år til sammen og jeg kan bekrefte det Semjuel sier.

Etter å ha besøkt 6-7 norske fengsler (både høy og lav sikkerhet) føler jeg at jeg er i stand til å bedømme hvordan fasilitetene og personalet er .
Min konklusjon er at det faktisk er helt kurant å sitte i fengsel dersom du er litt sterk psykisk.

Ta forrige gang jeg satt inne feks., da hadde jeg en 18-19 m2 stor celle med flatskjerm, eget bad og dusj.
Klarer du å fokusere på alt annet enn å bare sitte å sutre over ting du går glipp av osv. så har du det faktisk trivelig i fengsel.
Men rettsystemet i Norge er en annen sak!
Det er ingen tvil om at vi kan forbedre oss på dette punktet!
Selv har jeg blitt dømt til 50 dager ubetinget fengsel for et forhold jeg aldeles ikke hadde noen ting med å gjøre og dette forklarte også den som faktisk hadde utført den straffbare handlingen, men likevel ble jeg dømt.

På dette grunnlaget er jeg absolutt ikke for dødsstraff!

Uansett så foregår det slikt i norske fengsler likevel.
Det er minst tre saker her i Norge der pedofile angivelig skal ha hengt seg på cella, men egentlig har andre folk tatt livet av dem ved først å slå dem bevisstløse, hengt dem opp i døra eller lignende for så å henge seg fast rundt den som skal henges slik at snaren strammer seg om halsen på dem.
Dette skal også fangevokterne ha funnet som mistenkelig uten at noen har blitt gjort ansvarlige.
Sist endret av Knask; 18. april 2010 kl. 15:23.