Tråd: SoppNoia
View Single Post
Dette minner meg om en gang jeg hadde hasj utløst psykose.

Det føltes som om sansene mine var skjerpet 100 ganger og at det fntes sammenhenger i absolutt alt (noe som jeg fortsatt holder en knapp på). Alle mine pålagte murer var revet ned og jeg var fullstendig blåttet for følelser og grenser.

Det er enormt påkjennende å ha det slik over tid og for min del varte det i ca 3mnd.

Det var to hovedaspekt i psykosen.hvis jeg letet utover så oppfattet jeg MYE merkelige ting som jeg til dags dato ikke har anledning til å sjønne, og mange ville nokk klassifisert det som vrangforestillinger. Dette dreiet seg om universet, guder og eksistens og det finnes ingen ende. Derfor heller ingen slutt på psykosen dersom utover er i fokus.

Det andre aspektet var innover. Dette dreide seg om traumer og hvordan de forskjellige opplevelsene i livet mitt henger sammen med måter jeg fungerer på. Siden alle murer var nede var det mulig å se hele veien til mine innerste mekanismer og muligheten til å konfrontere mine innerste demoner. Dette er ting som har en ende.

Dette er en liten og forenklet tolkning av ett fenomen som noen kaller psykose og det oppleves individuelt, men jeg er ganske sikker på at du kommer til å lande dersom du får ro rundt deg og klarer å vri blikket innover.

Lykke til på reisen
Sist endret av Alf; 21. november 2020 kl. 03:19.