View Single Post
Trådstarter
68
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor mange flyttelass du har kjørt men fryse- og kjøleskap er ikke det som utgjør vekten i slike lass. Prøv noen kasser med bøker så får du vesentlig mer vekt pr volum. Eventuelt vaskemaskiner da, men er vel heller sjelden at folk har mer enn en av dem.

Uansett skal man ikke undervurdere vekten i et flyttelass. Det er en ting når man flytter de store sakene som sofa og seng. Det som tar mye plass uten å veie all verden, men når man fyller opp med flyttekasser / banankasser tettpakket av bøker, fat, panner etc så blir det fort mye vekt av det og jeg har sett mange med håpløs lasting både når det gjelder balanse og totalvekt på slikt.
Vis hele sitatet...
Dette er min erfaring også. Jeg har jo en garasje full av verktøy som jeg må flytte. mye vekt som ikke tar mye plass. Skal kjøre fra Vestfold til Sunnmøre. Så har jo litt valg mtp. fjelloverganger etc. Vil helst ikke ha en bil som oppfører seg tullete på glatta. Man blir ikke tilgitt like lett som på tørre veier

Tenker at trykket på kula er viktigst..Det får jeg nødvendigvis ikke kontrollert før jeg drar. Badevekt og en vedkubbe funker jo bra, men ikke sikkert jeg får sjekket dette..