Tråd: For seint?
View Single Post
Jeg har desverre ikke noe peiling på vanlige slagverk/trommesett. Jeg har mest peiling på frame drums, og håper jo fler begynner å spille disse artige trommene. Du får en tromme til 500 kr om du vil, men jeg anbefaler selvsagt å kjøpe en litt dyrere etterhvert, om det faller i smak.
Selv starta jeg med en Remo 16" renaissance head. Tror den kosta 500 kr + frakt.
https://evenstadmusikk.no/ har det beste utvalget jeg har sett i Norge, og de tilbyr delbetaling med klarna (minimum 100kr i mnd, avslutt hele når du vil, ok rente).
Jeg benyttet Klarna, og syns det var kjempegenialt. Merka ingen nedsider eller noen spesielt drøy rente.
Veldig bra for folk med litt lite budsjett. Bare husk å betale de 100 kr i mnd, så går det veldig bra!

Du får også tak i Bodhran, som er en irsk frame drum hvor man kan bruke en drumstick. Det blir noe helt anna enn vanlig trommesett selvsagt, men bare så du vet at det finnes i frame-drum verden også Det er generelt så mye fete trommer der ute, at man nesten bør sette seg litt inn i det for å finne en man virkelig liker lyden på.

Jeg kan anbefale nesten hvem som helst å prøve en frame drum. Man trenger egentlig ikke stort mer kunnskaper enn at man liker å tromme med fingrene (selvsagt best å legge litt effort i det og øve på tutorials og lære seg forskjellige takt-arter og slikt etterhvert). Alt dette kan man lære på youtube. Det florerer av tutorials og kunnskap.

Men dette er det ultimate nybegynner-instrumentet for trommeinteresserte.
Alle som spiller trommer bør ha et par frame drums, spess siden det er såpass rimelig pris på dem