Tråd: Whisky
View Single Post
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jack Daniels er tennessee whiskey, og var en gang det billigste du fikk kjøpt på amerikanske spritiutsalg. Dette gjorde whiskeyen meget populær blant amrikanske rockere. Rock ble mainstream og derfor meget salgbart. Jack Daniels ble tatt med gratis og var plutselig cool. Tidliere hadde den bare vært billig.

Personlig synes jeg ikke Jack Daniels smaker særlig godt. Jeg pleier som regel å bestille Jameson med en isbit. Eller er jeg hjemme så står flaska gjerne i kjøleskapet en stund før jeg drikker den. Jeg liker smaken av Jameson og vil derfor unngå å vanne den ut. Får du to isbiter i en vanlig Jameson du bestiller ute smaker den veldig anderledes en det du er vant til. Forøvrig har jeg ved flere anledninger sett Jameson omtalt som det beste som noen gang har kommet fra irland.

På den andre siden så har jeg det siste året nesten byttet ut Jameson med cognacen Nordlys. Jeg vet ikke hva den cognacen heter i utgangspunktet, men den blir i allefall solgt på polet under dette navnet. Billig og god.
Sist endret av sptz; 25. august 2007 kl. 17:21.