View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Heisann.

Toleranse får du med en gang. Den kommer veldig fort. Men som du er inne på så finnes det andre gode grunner til å ta pauser. Hvile og søvn er et nøkkelelement hvis du ønsker å bruke stimulerende midler på en tryggest mulig måte med minst skadeomfang.

Det er forøvrig bare å stole på det legen sier. Det han sier om skadevirkninger er riktig. Det du tar er lisdeksamfetamin. Så det er veldig likt ja. Men du har jo et renere produkt, nøyaktig dosert, og du blir fulgt med av legen din mens du går på det. Det er ikke det samme som å kjøpe en tier med skittent pulver å dra striper seks dager sammenhengende uten søvn, for å sette det litt på spissen - selv om kanskje stoffet i seg selv er ganske likt.
Vanskeligere å ta vare på seg selv når pulveret bare ligger på speilet i ubegrenset mengde, kontra å ha en 70mg tablett du skal ta klokken 09.00.
Jeg tør å påstå at søvnmangel er det som står for størsteparten av skaden man får av amfetaminmisbruk.





Du sier du ikke leker med tanken. For meg virker det som om du leker med tanken når du skriver det du skriver her da. Da er jo tanken allerede lekt med, på en måte.

Det som skjer da hvis du tar større dose er jo at i et par dager så kjenenr du deg mer stimulert. Men så går det tilbake til sånn som det var før du økte dosen, bortsett fra at bivirkningene er større. Så det er dumt å øke dosen.

Det å være speeda for meg vil si at jeg er mer snakkesalig, følsom, til en viss grad mer motivert for enkelte type ting. Digger å "tweake". Dvs. feks. sitte på PCen og lære meg et nytt program og få skikkelig oppheng i. Eller finjustere innstillinger på telefonen min, eller en forsterker eller noe sånt.
Blir også kåt når jeg er speeda, og bruker mye mer tid og energi på seksuelle ting.

Det er bare å kose seg, men med en gang søvnen forsvinner blir alt bare helt jævlig. Så Tok meg mange år å lære meg å bruke amfetamin på en måte som ikke rævkjører meg totalt i hodet. Blir fortsatt rævkjørt, men ikke totalt.

Til Klok Hvalross:

Har du ikke et bilde eller noe som helst da? Høres ut som psykose. Gå og legg deg.
Vis hele sitatet...
Takk.
Søvnen min er bedre enn før medisinering. Har ikke hatt en eneste nattesøvn på flere år! Aner ikke hvor lite søvn det her er snakk om jeg. Der jeg la meg, fikk ikke sove. Når jeg fikk sove etter kanskje 3 timer i senga så våknet jeg. Ble svett og en varme gikk ned i beina. Skikkelig tankekjør på nytt. Følelse av å være alene, forlatt. Skikkelig angst ! Begynte å koke av sinne. Sovner selvfølgelig når fuglene begynte å kvitre og bilene begynte å kjøre. For så å være stuptrett når jeg måtte opp. Fikk noen ganger et slags støt i hodet når jeg stod opp slik.
Halvfungerende hele dagen. Folk kunne si jeg ikke var tilstede. Jeg fikk ikke kontakt med folk heller.

Slik har det vært mange år og jeg har nektet å starte på noen form for piller. Men hvor seriøst skal man ta livet når du begynner å nærme deg middelaldrende og ingenting har fungert?

Får man tidligere rynker av å bruke det tro? Apotekvaren jeg bruker altså...

Legen sa btw at jeg ikke får toleranse så fort. Da skulle jeg måttet øke nå.