View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1)

Er det slik at dere styrer unna hus med alarm ("orginale stickers" på vinduene etc) konsekvent, eller utgjør det ikke så stor forskjell? I så fall hvorfor/hvorfor ikke?

2)

Hvor lett er det å bryte opp nye (mindre enn 10 år) gamle vinduer og skyvedører? Er fremgangsmåten å knuse glasset og åpne vinduet/døren fra innsiden, eller brukes kubein i karmen? I så fall blir det et himla leven eller kan det gjøres relativt stille?

Bonusspørsmål: Om man ligger og sover rett på innsiden av vinduet som brytes opp; vil man våkne i tide før tyven allerede er inne, eller kan man forvente å våkne av skingrende glass og en tyv som stikker av når de ser/hører deg?

3)

Dersom huset ligger i nabolag; styrer man unna siden av huset som ligger mot de andre husene, eller betyr det ikke så mye midt på mørke natta om gatebelysningen er relativt sporadisk?

4)

Hva avskrekker mest? Synlige kamera? Lys med bevegelsessensor? Annet?

---

Kan jo legge til at jeg spør fordi jeg gjerne vil sikre meg og ungene best mulig mot en kjip opplevelse, og ikke fordi jeg har planer om å starte en ny karriere
Vis hele sitatet...
Som gammel EX-kriminell aldri tatt meg inn i privat-boliger MEN sensor som trigger en 2-3 sterke lamper utendørs og tildels også synlig belysning inne i huset i tillegg til alarm-merker på dører og vinduer og jeg ville nok gått videre. Ett blinkende godt synlig kamera ,,,fake eller ei er nok også preventivt selv om den potensielle tyven er maskert.