View Single Post
Hvis du skal filme ser jeg ikke helt problemet med at kameraet "kun" har 16 megapiksel. Til sammenligning kan en 4K skjerm vise 8.3 megapiksel. Grunnen til det "lave" pikseltallet er fordi den har en liten sensor. Mange piksler + liten sensor = små piksler = mer støy i bildene (som hovedregel). Jeg vet ikke hvor ofte Panasonic produserer nye kameraer, men som regel 3-4 års intervaller for pro og 2 års intervaller for forbrukermodeller. Jeg hadde heller ikke ventet på den nye modellen da den uansett kommer til ha en høyere lanseringspris enn G7 har idag.

Skal du filme med stativ eller for hånd? Dersom du skal filme håndholdt hadde jeg definitivt gått for en annen modell. Olympus feks har mye bedre filmeegenskaper da den har innebygget stabilisering i huset. Både E-M5 Mkii og den dyrere E-M1 Mkii er gode og jeg vet at ihvertfall E-M1 mkii kan filme i 4k. Du kan evt. kjøpe den eldre versjonen E-M1, men som bare kan filme i 1080p. Den får du ganske billig på brukten nå. Jeg ville uansett valgt 1080p og stabilisering over 4k.
Sist endret av teknotroll; 18. januar 2017 kl. 23:38.