View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva baserer du den påstanden din på?

Som Gunnar Tjomlid skriv så tek du antakeleg feil. Det er ingen skilnad i satsane, og nokon som har sosialt nettverk er uansett langt betre stilt i utgangspunktet enn nokon som ikkje har nettverk - både mtp. å forsørge seg sjølv, og midlertidig hjelp.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig jeg tar feil ja. Jeg fikk ihvertfall 3500,- i etableringsstønad den gang jeg trengte det og jeg var da minst like fattig på sosiale nettverk som det flyktninger er. Det er klart at en nordmann normalt sett vil ha større kjangse for å klare seg og at man i utganspunktet burde ha sosiale nettverk når man er oppvokst i Norge men det er jo ikke alltid slik. Det virker som at hvis man er nordmann må man kjempe om det man har krav på for å overleve eller etablere seg.

Men, jeg har egentlig ingen argumenter eller kilder som kan bygge opp under det første utsagnet mitt, jeg burde skrevet at det er min personlige oppfatning. Jeg kan også innrømme at jeg slukte det bildet fra Libertinus rått da jeg så det ble delt av relativt oppegående personer.