View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av plater Vis innlegg
hvorfor la du deg under dyna når politiet kom, trodde du det var "safespace"
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenkte det var bedre å gjemme meg åpenlyst enn å legge meg under senga. Jeg hadde prøvd mitt beste på å si at jeg ikke føler meg bra og trenger å få ligge i fred hvis de hadde snakket til meg.

Sitat av plater Vis innlegg
dine handlinger, dine valg. ta konsekvensene.
politiet gjør bare jobben sin. høres ut som du har et hat mot politi?
Vis hele sitatet...
Ehm, javel, jeg prøver bare å endre samfunnet til å ikke være så forbannet dømmende mot de som egentlig ikke er kriminelle. Det er vanskelig å forklare det uten å vise frustrasjon for politiet. Avkriminalisering må skje nå ASAP.

Sitat av plater Vis innlegg
du kan ikke skylde på rus, du bestemmer over rusen. ta ansvar for deg å dit. vi har alle våre kors og bære
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig, bortsett fra at jeg synes voksne mennesker som tar ansvar for seg og sitt burde få lov til å bestemme selv over egen kropp og helse, selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser. Jeg vil heller diskutere hva som er innenfor rimelighetens grenser, enn å diskutere dagens nulltoleranse.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
føler du deg ikke trygg på politiet? du kan jo gjøre akkurat hva du vil med kroppen din. prøv å ikke rot deg opp i situasjoner der politiet kan ta deg. hvis du vil forandre noe med det samfunnet vi lever i så kanskje du burde starte ditt eget politiske parti å gå den veien?? Det hadde vært fet!!! jeg forstår deg sååå godt!
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har egentlig god grunn til å føle meg trygg på Politiet for jeg har eksperimentert med dem flere ganger. Jeg har også snakket høylytt om weed foran dem uten at de har prøvd å gjøre noe som helst. Jeg kan gjøre sånt når jeg er clean, da føler jeg meg helt trygg på dem. Da kan jeg si mine meninger uten å frykte konsekvenser. Men hvis jeg er noe som helst kriminell så blir de en fiende. Jeg bare understreker hva som skjer fordi jeg er en G og det er naturlig for meg å uttrykke frustrasjon for politiet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg fikk 4000kr i bot etter at politiet tok noen gram med hasj!!! men jeg godtok boten å kunne reise å kjøpe mer hasj etter 15minutter. så jeg har det igrunn ganske bra å føler meg trygg på politiet. self kan det være surt. men hvis du er grei med onkel blå pleier de å være greie tilbake.
hva slags straff fikk dine venner? bøter? glattcelle? anmeldelse? fikk du noen straff eller slapp du unna??
Vis hele sitatet...

Ja det er lignende min erfaring også. Jeg pleier aldri å være frekk mot politiet, men jeg synes vi skal stå opp for rettighetene våre. #LIBERATEHUMANITY
De ble intervjua med mikrofon og får forelegg i posten. Jeg slapp unna fordi de lot meg være i fred. Og det ha ga meg et enormt håp for tillit til politiet. Jeg skal endre meg og ta en pause fra rus for da kan jeg slappe av med Staten igjen.

Sitat av aricz Vis innlegg
Du får mye pæs for en morsom triprapport. Synes den var knall.
Vis hele sitatet...
Hahha ja... Takk, jeg ser selv at det er noen slurvefeil og at det ikke er en tradisjonell triprapport. Jeg vet ikke hva slags skrivestil det var fordi jeg skrev det veldig impulsivt. Sorry hvis jeg har kasta bort noens tid med å klage på politiet, men hele fortellingen er helt ekte og da er det jo litt interessant. Jeg innrømmer å være frustrert men jeg skal fortsette et vennlig samarbeid med Politiet.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det skal ganske mye til for å fucke opp i henhold til at det koster staten noe når det kommer til psykedelika da. Med mindre du spiser for mye og går rundt å raver i sentrum. Noe det virker som OP her kunne gjort.
Vis hele sitatet...
Ja, men det koster staten masse med de svingdørspasientene som er innom sykehuset pga alkohol-leverproblemer, bruker masse ressurser og så drar ut en ukes tid og drikker mer... Eller de som lider av andre livsstilssproblemer som f.eks. overspising av mat og blir en belastning for samfunnet. Og ikke glem alle de psykiske lidelsene som gjør at folk ikke jobber og heller går på NAV. Jeg tar ansvar for meg selv og min økonomi, så jeg burde få bestemme over meg selv i litt større grad enn hva som er lov nå. Jeg betaler skatt for å bidra til min ivaretakelse. Jeg kan gjerne betale en russkatt som går til rusomsorgen, men da må staten akseptere at vi ikke er kriminelle.

Og jeg hadde ikke vandret rundt i gatene, jeg var såpass bevisst at jeg kunne reagert hvis jeg hadde fått adrenalin, men jeg følte meg så trygg inne i leiligheten med vennene mine at jeg tillot meg selv å flyte ut og utforske trippen. Ikke døm så hardt.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nå er jeg kanskje litt overfrelst når det kommer til psykedelika, men jeg trodde ikke det gikk an å ha så mye hat for noe og være så lite selvreflektert som OP her er hvis man har prøvd det.
Vis hele sitatet...
Jeg er bare drittlei av at Politiet ikke skjerper seg snart og får en ordre fra høyere hold om å prioritere ressursene annerledes og la de mest uskyldige være i fred. Derav frustrasjonen og hatet. Jeg har blitt tråkka på, jeg har sett mange andre bli tråkka på og det trenger ikke være sånn i vakre Norge.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Forstå at du lever i et samfunn der ikke alle er druggies som deg, mann. Og joda, hvis denne posten her kan forhindre at flere unge shitkids som deg OP velger å unngå syre til de er moden nok er alt vel og bra.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner det, jeg ber om frihet til å bestemme over egen helse når jeg er privat. Og kan du ikke la være å kalle meg en shitkid? Det er så jævlig unødvendig og upresist. Du trenger ikke være så frekk.