View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ekstreme nedturer og angst på alle adhd-medisinene jeg har gått på.
Skulle ønske jeg aldri tok utredelsen.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd noe annet enn stimulanter? Vet mange er skeptisk til Strattera, men det funker bra for noen. Kan kombineres med lav dose stimulanter også, hvis du tåler det.

Sitat av Torsen37 Vis innlegg
Hei.
Går selv på Ritalin på fjerde året. Jeg lærte meg fort at jeg bare trenger 10mg på morgenen og thats it! Det er hva jeg trenger for å få hue ut av ræva på jobben. Men kjenner meg tydelig igjen i hva som blir sagt om Ritalin opp tråden. Tomhet, irritabel, maler fanden på veggen, anspent kjeve etc.

Tenker det er på tide å spørre legene om noe annet. Men blir litt forvirret av alle merkene. Har skjønt at Aduvanz/Elevanse er noe av det samme, men er Attentin noe helt annet? Hvor mange "familier" av denne medisinen finnes egentlig??
Vis hele sitatet...
Hvis du bare trenger en kickstart på morgenen høres Attentin ut som det beste alternativet. Aduvanz blir nok lett litt for treigt. Men mulig du må prøve det først, det er liksom en fast løype det der.

Som nevnt over her er det aktive stoffet det samme, altså deksamfetamin. Den kliniske effekten kan imidlertid være veldig ulik.
Sist endret av *pi; 9. juni 2023 kl. 00:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.