View Single Post
Liten oppdatering her.

Den store CLK planten er nå ferdig trimmet og har ligget på glass 5 dager. Åpner glassene i 10-20 min pr dag de første par ukene. Kommer til å poste noen bilder av den senere, men jeg er veldig fornøyd

Det ble 82g med store buds som jeg skal vape og dama skal røyke og 35g med mindre buds som skal brukes til smør og honning. Veide ikke trimmen, men det ble ikke så mye da det var veldig lite trichomes på bladene rundt buds, kanskje 20g max.

Denne planten stod som nevnt i et telt på 120cm lengde, 50cm bredde og 180cm høyt. Lyset var bare 150w.

Jeg har flyttet CLK stiklingene og de to mini autoene inn i det teltet, men siden disse 6 plantene dekker hele teltet og ikke bare midten måtte jeg bruke 300w lyset for å dekke alle plantene. Dette lyset gjør teltet 2.5 grader varmere enn 150w lyset, så pr nå ligger det på rundt 33 grader ved toppen av plantene og 31 grader nede ved pottene. Dette er 10 grader mer enn optimal temperatur, og de merker stresset fra varmen, men de vil klare seg til slutten av måneden forhåpentligvis. Jeg tror det blir bedre resultat når alle plantene får ordentlig lys, selv med en liten temperaturøkning, vi får se.

Her er noen bilder av plantene for noen dager siden: https://imgur.com/a/59kKsVD

Stiklingene som er midtveis i uke 6 i blomst er i midten av teltet der lyset er sterkere og autoene som akkurat har startet blomstringen står i hver sin langside.

Autoen som står ute er veldig fin og klarer seg utmerket, selv i 35 grader og mer. Utendørsplanter tåler alltid varmen mye bedre. Jeg prøver noe nytt på denne angående PH og det er rett å slett å fullstendig drite i PH. Jermey i Buildasoil sier i youtubeserien jeg ser på at med god organisk jord med et godt miniøkosystem ikke trenger PH justert vann, og dette blir mer og mer sant jo større potta er. Utendørs autoen northern lights står i en 50L tøypotte som jeg har bretta litt ned til å være ca 35L vil jeg anslå. Jeg kan ikke se at den vil ha PH justert vann overhodet og den klarer seg helt fint med de-klorinert springvann med en PH på 7.5-7.8.

Her er bilder av Northern Lights autofloweren:
https://imgur.com/a/2Dspfat

Jeg har sprayet denne et par ganger i uken sammen med agurkplantene mine med neem olje. Agurkplantene sprayes mot powdery mildew eller oídio som de kaller det her og det funker utmerket, og cannabisplanten sprayes mot hvite fluer som jeg alltid får en del av på cannabisplanter utendørs. Neem olje skader ikke hjelpsomme mikroorganismer og fungus i jorda, men tar knekken på større innsekter og powdery mildew sporer. Nå som jeg begynner å se tegn til de første blomstene på autoen vil jeg stoppe sprayinga av den. Agurkplanten trenger spray flere ganger i uken igjennom hele sitt liv da disse er en magnet for powdery mildew. Vasker agurkene godt i rent vann og kjenner ingen smak av neem olja når jeg spiser de.

Ha en god sommer folkens. Skulle ønske jeg var i Norge nå for denne varmen er uutholdelig��