View Single Post
Ting ruller og går i teltene.

Den store CLK planten er i starten av uke 5 i blomst, og tegnene på mangel på næring har stoppet opp nå etter at den fikk ekstra næring i toppen av jorda. Det er enda veldig synlige tegn på næringsmangel, men dette er fra før de fikk en top up og vil nok ikke bedre seg herfra selv om plantens generelle helse tar seg opp.

CLK: https://imgur.com/a/FXlvi08

De 4 CLK stiklingene ser fantastiske ut, og viser ingen tegn på mangler. De er nå i midten av uke 2 i blomst og man kan tydelig se blomstene begynne å utvikle seg.

Stiklingene står i små potter (7L) og jorda er fra de andre plantene som ble høstet inn for litt over en måned siden.

Jeg tok ut jorda fra pottene, klipte opp røttene i små biter da forrige avling var ekstremt rotbundet, så blandet jeg inn ca 20% markkompost i jorda. Hver plante fikk også 14g mineralpulver type top vulcan, 21g grow pulver, 16g bloom pulver og 20g guano blandet inn i jorda da de ble transplantert fra 0.7 L plastikk-kopper til disse pottene. Stiklingene skal få en siste top up om en ukes tid med ca 10g grow pulver og 14g bloom pulver.

Autoene er veldig lyse i fargen, og skal få sin første dosering med grow pulver, samt mineralpulver og bloom pulver ved neste vanning. Jeg vet at 12/12lyssyklus ikke er optimalt for autoflowers, men jeg lar de stå likevel bare for å fylle teltet helt opp.

CLK stiklinger og autos: https://imgur.com/a/UcweNvV

Etter alle disse plantene er ferdige vil det være alt for varmt til å dyrke inne, så da blir det stopp i dyrkinga frem til september. Om vi blir boende i leiligheta et år til vil jeg starte med en del større potter.

Planen er at teltet på 120x50cm skal få en stor rektangulær potte på 100-150L som vil huse flere planter samtidig. Teltet på 70x70cm skal ha 2 ish planter i 25L potter, og det minste teltet på 60x60 skal ha en stor 50L potte som jeg skal kjøre autoer i, typ at jeg planter en auto i hjørnet av potta, så 3 uker senere plante en til i et annet hjørne osv. Dette teltet vil også kunne brukes til stiklinger og evt frøspirer da lyset vil være på 20/4 kontinuerlig. Jeg gleder meg allerede til dyrkingen etter sommeren, siden helsa er på vei tilbake kan jeg begynne å ta bedre vare på plantene og teste ut no till living soil i store potter.