View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ser absolutt fordelen med organisk og at man da slipper å dosere så nøyaktig, samt slippe nute burn. Jeg kan og tenke meg at muligens noen "syntetiske" næringsblandinger kanskje kan mangle noen sporstoffer som planten trenger, og at det muligens kan ha en påvirkning på smak.

Flushing har jeg derimot ikke noe tro på, da det rett og slett ikke gir vitenksaplig mening. Planten bruker jo ikke opp næringsstoffene som allerede er tatt opp og låst i planten. Det eneste man gjør, er å ta bort næring som kunne vært brukt til å gro mer, men kanskje det at planten holder seg grønn noe lenger, vil kunne gi en endring i smak, kort tid etter høsting (før man har curet skikkelig).
https://hightimes.com/grow/new-resea...e-unnecessary/
Vis hele sitatet...
Wow, det var interessant lesning. Da kan det godt hende jeg har kastet bort vanvittig mye vann, tid og arbeid de første årene jeg dyrket, samt unødvendig overvannet plantene noe de ikke liker.

Da jeg brukte syntetisk næring på flasker fra grow shoppen brukte jeg alltid å sikte meg inn på den laveste doseanbefalingen, og det kan nok ha vært det som gjorde at jeg syntes det var mye mindre harskt og ekkel smak enn mye annet jeg kjøpte av dealere.

Da artikkelen du refererte til og noen andre jeg har lest nå ikke fant noe forskjell på flushet og uflushet produkt er det nok likevel lurt å flushe, bare for å spare på kostnadene med næringen. Dog uten den vanlige "overvanningen" i starten av flushingen. De påpeker også at overfóring sannsynligvis er problemet med den skarpe røyken og smaken.

Det er et tema som er nesten umulig å forske på, fordi smak, lukt og rusopplevelse påvirkes av alle mulige andre faktorer og er høyst subjektivt uansett.

Jeg tenker at jo mer man lager selv fra bunnen av, uansett om det er jord, kompost, næring, grønnsaker eller møbler, så blir den subjektive opplevelsen bedre.