View Single Post
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg har troa på at organisk næring gir bedre smak iallfall.
Vis hele sitatet...
Dette er definitivt min erfaring også. Og du slipper den skarpe røyken som stikker i lungene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter en periode med tilgang på mange typer utedyrka weed var det en enorm smaksmessig nedtur å røyke typisk hjemmedyrka weed igjen. Den skarpe smaken (ikke klorofyllet som man curer "vekk") og ikke noe bedre funk får meg til å tro at mange overgjødsler og generelt kuker for mye med plantene sine.

Lurer på om trådstarter kan dele litt om erfaringer med utedyrking ift. arbeidsmengde og resultat, spesielt ang. smak. Ville mye heller hatt f.eks. 200 g yield med halvparten så sterk weed enn 100 g med bedre funk og verre smak.
Vis hele sitatet...
Den skarpe smaken du refererer til kommer gjerne av syntetisk næring som ikke er flushet godt nok ut før innhøsting. Har funnet at om man gjør mye ekstra (ekstra næring i jorda og gode hjemmelagde ekstra produkter som kan vannes inn) med organisk dyrking får man like høy THC % som ved syntetisk dyrking, men med en mye rundere smak med flere toner.

Jeg foretrekker definitivt utendørs dyrking, men pr nå er jeg dessverre ikke i en situasjon der jeg kan dyrke utendørs, kanskje 1 autoflower max i blomst om gangen da jeg bor i et nabolag med mye eldre spanske folk og jeg vil ikke plage noen med lukta.

Det er klart mye mindre jobb med utendørsdyrking, samt mye billigere siden sola er gratis Utendørs bruker jeg også hjemmelaget kompost i jorda (som jeg ikke tør å bruke innendørs pga fare for innsekter), den hjemmelagde komposten kjører også kostnadene kraftig ned.

Der jeg bor har jeg pleid å starte planter utendørs i slutten av mai, da er de i vekstfase til slutten av august og blomstrer til oktober/november. I potter på 50L+ blir det gjerne da godt over 150g pr plante. Har også ved noen få anledninger dyrket rett i jorda når noen har vært snille nok til å lånt meg hagen sin, og da blir det fort opp mot 1kg pr plante med å grave et hull i bakken og fylle på med jord og kompost uten noen andre tilsatte næringsstoffer.

I Norge er det nok kun aktuelt med autoflowers utendørs siden det er vinter og snø lenge før de vanlige plantene er ferdige. Vet mange har hatt gode resultater med autoflowers utendørs i Norge.
Sist endret av Landsforræderen; 2. mai 2022 kl. 18:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.