View Single Post
Ting ruller og går i "hagen" her.

I det siste har jeg vannet ca annenhver dag, og så å si hver dag strammet inn repene for å sakte men sikkert bøye og tøye plantene til den formen jeg vil ha.

Akkurat klargjort en nydelig batch med kompost-te som har bobblet i 48 timer.

Startet med 10L vann, PH 6.3, og rørte inn molasses (molasse?) som fungerer som mat til mikroorganismene i bryggingen, en god håndull markkompost som er kilde til mikroorganismer og tilsatt 5g bloom pulver, 5g grow pulver, epsom salt, Lacto, calciumekstrakt i brunris eddik, FPJ av cannabisblader fra forskjellige stadier og FFJ av banan og papaya.

Kompost-teen har stått i mørket i 48 timer med et lokk som sitter løst og en luftpumpe som sørger for oksygentilførsel i brygget.


https://imgur.com/a/0VkCjIW

Skummet på siste bilde er et godt tegn og viser at brygget er aktivt og klar til å brukes.

Plantene fikk 7L fordelt mellom seg, men de små autoflowerene fikk en mer utvannet versjon ca 1 del kompost-te til 3 deler vann.

Resten blandet med en bøtte vann jeg hadde på terassen til plantene der. Bruker dette på alt fra cannabis til urter, blomster og grønnsaker.

Om du vil lage kompost-te selv så går molasses og markkompost eller/og vanlig kompost helt fint, du trenger ikke alt det ekstra jeg har tilsatt. Kompost-teen skal booste livet i jorda med masse nye mikroorganismer og for det formålet rekker molasse og hvilken som helst kompost i massevis.

Jeg liker ikke å bruke min hjemmelagde kompost som står ute i kompost-te til planter som dyrkes innendørs da det kan tilføre
Innsekter eller andre utendørsting jeg ikke vil ha inn i dyrketeltet.

Sorry for ramblinga og mye monolog her, skriver stort sett etter en kraftig kjeks eller to innabords.