View Single Post
Har du allmix (hvordan som helst jord som har nok næring til en måned eller to i vekst) så er det bare å bruke med en gang. Grunnen til at jeg gjør klar jorda og vanner den en uke før noen ganger er for å aktivere de ekstra næringstoffene jeg blander i jorda, men om planten ikke vil trenge det med en gang er det helt fint å slippe det.

Jeg er fortsatt veldig fersk på det å bygge god jord fra bunn, og føler at utvalget på produkter i Europa er veldig dårlig ifht. USA/Canada. Veldig lyst på mange av produktene til Gaia Green for å bygge jord, men har enda ikke funnet noen som sender til europa.

Greenhouse feeding sine produkter er relativt dyre, og det vil nok la seg gjøre å lage egne, men har brukt de i flere år og kun kjøpt 2 ganger av de største posene, så det går fint for nå.

https://youtu.be/v0Lzj7UZNrw

Noe sånt er planen på sikt. Jeg har akkurat flyttet og må bo her et års tid for å kunne planelegge dyrkingen såppas langt frem i tid for å lage skikkelig langtidsprosjekt med jorda.
Sist endret av Landsforræderen; 31. januar 2022 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.