View Single Post
Etter min mening lukter alt veldig godt.

Fermenterte frukter lukter/smaker søtt og fruktig, markkomposten lukter som god og sunn jord, fermenterte blader smaker stygt, men lukter nesten ingenting.

For planter i blomst tar jeg litt moden frukt, banan, papaya, gulrot, melon, rødbeter, ananas, mango for å nevne noen, men alltid mest banan da det inneholder mye kalium. Om fruktrestene veier 500g tar du 500g brunsukker og blander det godt sammen, ha på en ren glasskrukke og fest tørkepapir eller kaffefilter som lokk. Etter 7-14 dager i mørke siler du ut væsken og putt det på en krukke med lokk. Jeg lagde min for 1 år siden og den er enda helt fin, ingen stygg lukt.

For vekstfasen kan du fermenterte cannabis blader eller andre blader/stilker fra planter med rask og god vekst (brennersle er fantastisk). Samme her lik vekt plantemateriale og brunsukker, bland sammen, og riv bladene i stykker til de er små biter. Putt på glass i et mørkt rom 7-14 dager og sil ut væsken så har du næring til vekstfasen.

Disse brukes 1ml pr liter vann, men du kan bruke opp mot hundre ganger så sterk dose uten å skade plantene, du kan også drikke det og ikke noe annet skjer enn at du får litt god næring

Aloe vera som du nevner er bra for å stimulere røtter. Pleier å kjøre 1 liter vann, en liten "grein" med aloe vera og en skje honning i blenderen, så evt blande inn enda mer vann og bruke på stiklinger, spirer eller bare generelt når jeg tror plantene trenger det.

Jeg pleide å samle litt sjøgress og lage kompost av det, men har dessverre ikke bein til det lengre..

Vil anbefale alle som er interessert i økologisk dyrking å sjekke ut Chris Trump på youtube, søk på han og how to FPJ, FFJ, OHN osv. Han er en gud innenfor modern natural farming bevegelsen!

Alle disse hjemmelagde produktene kan brukes til å blande i vannet og vanne plantene med og sprayes på plantene. Etter min erfaring er det nok så å si umulig å bruke for mye av det. Husk å ikke spray noe på plantene etter at thricomene har begynt å dannes, ellers vil det sette igjen smak og evt kunne bli en grobunn for mugg om budsa blir våte.
Sist endret av Landsforræderen; 31. januar 2022 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.