View Single Post
Sitat av combat38 Vis innlegg
Jeg tror jeg har prøvd det som er av ADHD meds, for meg er Ritalin den verste av dem alle med masse kjipe symptomer ved langtids bruk.
Ble litt tom innvendig og en følelse av depresjon, 0 matlyst, økt nikotin sug, men følte meg fin igjen når den gikk ut. Men var artig å ruse seg på.

Nå Bruker jeg Aduvanz, for meg er det som natt og dag i forhold til Ritalin, Den funker som den er ment til å gjøre. Jeg tror aldri jeg har opplevd å være så konsentrert når jeg gjør forskjellige ting som nå, virkelig en boost for hue. Det eneste negative er vel at den forstyrrer nattesøvn, bortsett fra det er den den beste jeg har vert borti.
Vis hele sitatet...
Jeg går også på Ritalin 40mg. Jeg har jo nevnt i den andre tråden at jeg ikke klarer å skille mellom medisin og en god/dårlig dag. Jeg merker ingenting av den. Det er nok ikke meningen at du skal merke du tar medisin, men jeg lurer på om jeg kunne vært lik om jeg lot være å ta.
Jeg merker virkning første dagen jeg tok (20mg). Den første uken var fin, men det virker som jeg blir så vant med den at den ikke har virkning.
Som om jeg tar en pille «for å ta en pille».

Jeg gikk fra å bli konsentrert om stort sett rydding og mindre tankekjør, til å bli flat en uke. Virkelig, jeg kunne sette meg og ikke ha tanker. Ingen kroppsbevegelse.

Nå er jeg ofte sint når jeg legger meg. Tankespinnet starter.

Jeg kan fremdeles bare sitte helt stille en stund, fordi jeg ikke vet hva jeg skal. Ingen rastløshet. Bare et tomt hode.

Jeg leste at Ritalin egentlig ble brukt som antidepressiva før i tiden. Hvorfor gjør de forresten ikke det lenger? Det må jo være antidep med færrest bivirkninger? Man får ikke økt matlyst og blir heller ikke tullete av den.

Min lege vil bare øke dosen og sist vi snakket så sa hun det var vanskelig å videre om de har virkning i og med at korona satte en stopper for jobb og samfunnet.

Jeg har ikke spurt om å få prøve noe annet nå. Hun vente også at jeg har alvorlig grad av adhd dersom jeg må øke dose eller over på noe annet.

Jeg vet da vel ikke hvor alvorlig graden min er. Jeg har ikke vært hyper, bare i hodet.