View Single Post
Er det noen som har brukt revolut.com? Ser ut som en versjon av entropay, basert i UK såvidt jeg kan se. En kan ha virtuelle kort, samt ordinære plastkort om en ønsker. I motsetning til entropay står man friere rundt valg av valuta. En kan overføre fra egen bankkonto via kort ser det ut til, også overføre til virtuelle kort eller plastkort. Ser ut til å være helt likt entropay akkurat der, men som sagt så kan man velge å la pengene stå i norske kroner om man ønsker. Eller en annen valuta. De har også kjøp og salg av cryptovaluta. En mobil app lar deg administrere alt og feks sette sikkerhet basert på geolokasjon.

1: Noen som vet hvilke krav de har til dokumentasjon og ID?

2: Vil revolut fungere også for nordmenn eller er det samme bullshit som rammet entropay også for revolut?

3: I norge har vi bankenes sikringsfond eller noe slikt som sikrer innskudd opptil et par millioner. Altså mer enn godt nok for vanlige folk. I EU har de vel hatt ca 100 000 € iirc. Men så er jo spørsmålet, er revolut en bank, driver de med banktjenester eller er de et tech/app selskap som ikke omfattes av sikring av innskudd?

Ellers må jeg jo si at jeg liker ideen bak revolut veldig godt. De snur opp ned på banktjenester for den vanlige mannen i gata. Og jeg må jo si at jeg ofte har lurt på om jeg egentlig trenger banken. De tar alt fra hundrelapper til tusenlapper fra meg hver eneste måned. Enten i gebyrer eller i renter etc. Selv kortbruk og når jeg betaler regninger så tar de gebyrer. Og banken min er ikke lengre en bank. Det er et salgslokale. Helt uten å tilby det vi tidligere anså som grunnleggende banktjenester.

Jeg kommer nok ikke unna å ha en norsk bank ennå, men om revolut kan hjelpe meg å få ned gebyrer og samtidig gi meg en mer brukervennlig tjeneste som er mer tilpasset det jeg som kunde ønsker fremfor hva bankene ønsker å pushe så tror jeg det er noe jeg rett og slett kan bli veldig glad i, bare gebyrfri kortbruk vil spare meg et par tusen i året.

Ok da er nettsiden dems opp igjen.

1: Førerkort eller pass vil fungere som ID. Evt. vil de be om tilleggsinfo, strømregning etc.

2: Ja det virker i Norge. Hele EU og EØS står det. Står ikke noe om begrensninger mtp virtuelle kort.

3: Finner ikke info om hvor sikre innskudd er.
Sist endret av random67489; 24. september 2018 kl. 12:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.