View Single Post
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvis man bestemmer seg for å være kristen/religiøs så må man jo faktisk følge det bibelen sier, for bibelen er jo guds ord. Hvis man velger å utelate noe fra bibelen så er man en hedning osv, og kommer rett til helvette. Jeg er en full-blown ateist btw.

Jeg ser egentlig ingen forskjell på disse og "vanlige" kristne mennesker, annet enn at vanlige kristne mennesker manipulerer bibelen så den skal passe bedre til det livet de selv vil leve.

Ellers syns jeg det er helt jævlig å angripe folk når de sørger, og det er jo åpenbart at de gjør det bare for å skape sinnsyke reaksjoner. Hvorfor har ingen gjort noe for å få stoppa disse fanatikerne?
Vis hele sitatet...
Problemet er at mye av det disse folka følger står ikke i bibelen, men er deres egne forskrudde tolkninger. Et av hovedbudskapene i bibelen er tross alt nestekjærlighet og å snu det andre kinnet til. Så det er vel heller de "vanlige" kristne som følger bibelens ord, og ikke disse gærningene.

I USA har ytringsfrihetens alter blitt så stort at man knapt kan stoppe noe som helst, men som det sies flere steder i tråden så vil en slik demonstrasjon neppe bli tillatt gjennomført her til lands. Selv om de holder seg langt unna begravelsene vil det kunne defineres som generelt støtende ovenfor det norske folk...