View Single Post
Sitat av Joachimsen
Flott innlegg Max!

Og et interessant tema det der, Oom.

Det er å dra det veldig langt å kalle meg jøde, snakker ikke en gang hebraisk, men siden moren min er fra Israel regner mange meg merkelig nok som fullblods jøde. Uansett, fikk anledning en gang til å snakke med en nynazist. Jeg må innrømme at jeg hadde fryktelig lyst til å spørre han om hvor mange ganger han hadde blitt voldtatt i øret som barn, men bestemte meg for å faktisk høre på hans meninger på en fordomsfri måte.

Det var bare et problem: fyren var drittredd for å konfrontere meg, og skygger umddelbart banen fortsatt.
Og det er ikke fordi jeg er stor og sterk.. Merkelig.
Vis hele sitatet...
Litt OT, men med jødisk mor regnes du som en "fullblods jøde", statsborgerskap i Israel kan du og få. Det er millioner av jøder som ikke snakker hebraisk.

Uansett! Når det gjelder det å konfrontere mennesker med rasistiske tendenser, så er det utrolig kjedelig. De kan stå fast på at det de mener er rett og at de er ikke rasister, men de hater "de jævla polakkene som tar alle jobbene våre" eller "pakkisene som stjeler og slåss." De tror ikke at det de mener er galt, de tror rett og slett på stereotypene om forskjellige etnisiteter.