View Single Post
Rasisme i Norge og Rasisme i Usa er to forskjellige ting. Amerika har en helt annen fortid en hva Norge har, og la meg si deg en ting: Rasisme går begge veier. Av det jeg har opplevd så skjer det oftest "andre veien". Jeg har opplevd å bli sett ned på på visse fester hvor innvandrere var i flertall. Her konsentrerer du deg om en propagandafylt versjon av "den hvite manns hat". Eller kanskje du ikke regner med å bli kalt for "Adolf" som rasistisk? Jeg, som har en germansk stamtavle kan ikke gjøre rede for noe en person av samme rase gjorde. Og igjen så fremmer du din sak kun fra "de stakkars sin side". Jeg har et par venner i Amerika, og de blir utsatt for mer rasisme enn de selv utsetter andre for.
La meg bare nevne "Sup cracka" "Got dat moneh fo me vanillaboy?". Dette aksepteres i stor grad, hvorimot "Yo nigga was crackin fo sho" sagt av en som ikke er svart oppfattes som rasisme.

Jeg har ikke noe til overs for verken rasisme eller anti-rasisme. Særlig da det siste punktet der.
Du snakker om at medlemmer av Kukluxklan etc har blitt hjernevasket? Slik jeg ser det nå så er det DU som er hjernevasket. Sorry for å si det.
Her i Norge er det største problemet at du blir oppfattet som en rasist bare du ytrer realistiske meninger. Marginalt få som kan skille mellom det.