View Single Post
For noen minutter siden så oppstod det en tråd som handlet om at Jens Stoltenberg var en landssviker, og trådstarter linket den rasistiske siden dittfolk.no. Og folk slaktet denne mannen på grunn av hans meninger, noe jeg godt kan forstå, men det provoserer meg litt. Hvorfor mener han noe så hårreisende?

For to uker siden, så var jeg på et foredrag på antirasistisk senter, om rasisme i USA, av en svært klok dansk mann ved nav Jakob Holdt. Internettsiden hans: www.american-pictures.com.
Dette foredraget forandret meg. Jeg er selv svært rød (er medlem av IS) og er veldig tollerant for innvandrere. Er egentlig for åpen innvandring, men det er en annen sak. Poenget mitt er at jeg, er ikke noe rasist. Men denne mannen forandret meg, fra ikke-rasist, til rasist-bekjemper. Mannen forandret hele meg, og fjernet alle mine fordommer.

Jakob Holdt er en mann som har viet hele livet sitt til dette prosjektet. Han reiste i Amerika på 70 tallet, og bodde sammen med de undertrykte. Han reiste dit med totalt 40 dollar, og prøvde å få bo sammen med de undertrykte, som i dette tilfellet var de svarte. Noen steder ble han bare kastet ut, spyttet etter, noen steder var han ikke velkommen, og noen få, få steder, så fikk han bo en natt, men våknet ofte opp med en hagle til hodet. Han levde mitt i hatet som de svarte hadde til de hvite, og hvorfor hadde de dette? Fordi i hundrevis av år har de svarte alltid vært de undertrykte. De har blitt hetset, det har vært slavehandel, og i det moderne landet som USA er, så fins det altså en enorm undertrykkelse, der størsteandelen av de fengslede er svarte, og i slummen i sørstatene så fins det svarte mennesker som er såpass fattige at de må spise søle for å få i seg kalk, mens vi hvite ruller oss i penger. Og mens alle de hvite i USA nyter luksusen, som kanskje særlig vokste til på 80-tallet, så var det altså èn av få, få mennesker av de hvite som faktisk satte foten ned og støttet de svarte og dems undertrykkelse. Han reiste som sagt rundt i Amerika når han var tidlig i 20åra, og forstod disse menneskene fullt ut, og fikk en enorm kjærlighet tilbake.

Men denne mannen ville ikke bare støtte de svakeste i samfunnet, men han ville støtte alle og forstå alle. Også rasistene. Han meldte seg inn i Kukluxklan og var med på møtene dems, og konkluderte dermed med at størsteparten av medlemmene der hadde hatt en svært traumatisk barndom, full av mishandling, voldtekt og rasismehjernevasking. Og Jakob skilte seg ut på dette området. I stedet for å skjelle de ut, latterliggjøre de, og hetse de, (som samtlige gjorde i tråden til vår lille rasist) så prøvde faktisk Jakob å forstå disse menneskene, for han levde på tankegangen at det fins noe godt i alle personer, også i de personene som er de mest kyniske, som menneskene i Kuklux-klan. Og dette beundrer jeg.

For tiden jobber jeg særdeles mye, og tjener opp masse penger for jeg skal kjøpe meg en flatskjerm (som jeg tidligere lagde tråd om) men vurderer nå sterkt om jeg faktisk skal gi alle de pengene til veldedighet på et vis.
Jeg er bare 17 år gammel, og har ikke så mye jeg kan gjøre, annet enn å gi restematen fra jobben til uteliggerne i Sandvika sentrum etter jobb. Derfor skriver jeg dette innlegget, i håp om at det kanskje er noen rasister eller nazister som leser dette, og kanskje, forhåpentligvis så er det kanskje noe inni hodet dems som vekker de litt opp litt og tar tak i seg selv. livet deres er fortsatt ikke over, og dere kan gjøre noe godt ut av det .

Dette innlegget er heller ikke noe forsøk på å reklamere for Jakob Holdt, men for å kanskje få litt mindre rasisme her til lands. Se på internettsiden hans: www.American-Pictures.com , og hvis det er noen nazister/rasismer som leser tråden som har lyst til å ta seg selv i nakkeskinnet, kontakt han. Jeg er helt sikker på at mannen er skjeleglad for å fortsatt ha noe å bidra med i samfunnet.
Og jeg håper dette innlegget vekker en liten del av dere alle som kanskje kalte idioten på festen som stjal ølen din for en forbanna pakkis.