View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Er litt rådvill her nå. I fjor pådro jeg meg et alkoholproblem som varte i flere måneder. Jeg drakk 7 dager i uka i godt over et halvår, og til slutt endte jeg i psykose i fylla. Dette har nok mye å gjøre med de psykiske problemer jeg har i tillegg. Etter at jeg landa fra denne, bestemte jeg meg cold turkey for å kutte ut hverdagsdrikkinga, noe jeg kom i mål med! Stolt over den

Nå, for et par-tre uker siden gikk hodet fullstendig i stå. Jeg har hatt mye motgang siste halvåret, og har jobbet hardt for å holde hodet over vann.
Men, etter nok en nedtur knakk jeg sammen. Selv om jeg jobbet knallhardt imot, endte jeg opp med å drikke igjen... Husker svært lite fra de siste ukene, og vet ikke hvor mye jeg har drukket,hvor mye jeg har sovet eller spist. Gått ned 3-4 kg, hvertfall 😅

Siste jeg husker er at jeg stod opp på torsdag, da slo det inn for alvor! Begynte å drikke på kvelden i godt lag, og det fortsatte helt til søndag formiddag. Ingen søvn i 72 timer!!! Bare drakk som en gal. Var jo hos venner på kveld/nattetid, men de visste jo ikke at jeg fortsatte på dagtid. Når søndag formiddag kom, greide kroppen min rett og slett ikke å ta til seg væske; hverken vann, brus eller øl!

Fikk da hjelp av venner til å tømme hele huset for alkohol (igjen, jeg gjorde det samme før disse ukene, i frykt for å få et problem. Likevel reiste jeg bare på butikken og kjøpte og drakk alkohol i smug...)
Søndag til tirsdag sov jeg tungt på medisiner, kroppen var utslitt. Tirsdag formiddag våkna jeg, og har vært våken siden. Og i natt har jeg virkelig kjent på drikkesuget, har vært helt jævlig...

Ble et langt «syteinnlegg» det her, men saken er; nå sliter jeg veldig! Men tør jeg ta opp dette med legen min? Vi har et ekstremt godt og uformelt forhold, så jeg vil be om råd og hjelp gjennom samtale uten at han fører det i journalen min. Jeg går i samtale hos han for andre problemer fra før, så å ta opp et hinder er ikke unaturlig. En kompis sa at legen ikke hadde rapporteringsplikt til fylleslege lengre, men selv bestemte evt. inndragelse av førerkort??

Vil legge til at jeg tidligere i år mistet førerkortet pga. promillekjøring, og kjemper for å få det tilbake asap. Tror disse problemene mine vil ordne seg litt når jeg får tilbake det, da mye av problemene i livet mitt er avhengig av førerkortet.