View Single Post
Buss-ola fra Sarpsborg husker jeg også godt. Dvs, var litt rar av meg som kid så jeg digga også å kjøre buss noe innmari, noe som resulterte i at jeg ble informert om at jeg muligens kunne ende opp som Buss-Ola om jeg fortsatte sånn fra diverse foresatte, bussinterressen min gav seg etter fylte 9, så ingen fare.

Ellers hadde vi jo Nina Freak i Fredrikstad, ei dame som etter sigende aldri ble helt seg selv igjen etter å ha testa flein i russetida. Hun er død nå, men jeg husker enda at hun var en sentral skikkelse i Fredrikstad på tidlig 2000-tall. Hun hadde en gang en kronikk eller lignende i Fredrikstad Blad som het Nina Freaks 12 bud, som besto av de originale 10 bud, + to til som gikk som følger. Du skante ete snør og gørr og du skante tukle med ungær. Hun var generelt veldig harmløs og de aller fleste gav henne penger når hun spurte om det. Hun hadde ofte lange historier på hvorfor hun trengte dem, og antagelig stemte de ikke helt alltid. En litt eldre kompis av meg fortalte forøvrig også at hun hadde prøvd seg som gatemusikant en gang, med sangtekstene i den ene hånda og gitaren i den andre, så den musikalske opplevelsen ble hvist deretter.