View Single Post
Jeg syns at du er kjempe tøff som velger å gjøre noe. De du kjenner er under 18-år og barnevernet er fortsatt en enhet som vil kunne behandle tipset ditt. Jeg vil at du ringer eller sender et brev til barnevernet i kommunen du holder til. Det er viktig å huske på at foreldrene til de du kjenner kommer til å få direkte kopi av hva som har blitt fortalt på telefon eller skrevet i brev form. Vær derfor forsiktig med hvordan du ordlegger deg slik at du ikke røper at det er deg som er melderen. Kan fort hende at foreldrene viser skrivet fra barnevernet til de det gjelder. Jeg ville også informert helsesøster på skolen og få de til å prøve å ha samtaler med disse ungdommene.

Men jeg tenker at når du har venner som har såpass liten selvinnsikt så sier det noe om hvordan de ungdommene har det og at de kanskje ikke har lyst til å leve. Heroin er det store skumle rusmidlet som dreper. Tror at de som søker den type stoffer ikke er de som tar høyere utdanning eller har det så godt hjemme. Vil gjerne at du prøver å finne andre venner som ikke har heroin i vokabularet sitt engang. Det her kan umulig gå bra.