View Single Post
Sitat av Pure_chris Vis innlegg
tja, alt jeg kan si er at jeg og en betydelig andel av folk jeg har snakket med andre kulturer om er faktisk beviste om det. Jeg tror dessuten at du har litt for mye tro på trådstarter sin sammenlikning om nordmenn-asia-kultur, da din post er mer balansert.
Vis hele sitatet...
Du leser merkelig mye inn i en liten del av en setning. Asia-kommentaren er kun ment som en referanse til noe vi alle gjør; Vi snakker om afrikanere, arabere, sør-amerikanere, asiater etc... fordi selv om det er forskjeller på kulturene innad i regionene vi snakker om, så er forskjellene mellom vår kultur og kulturen i regionen mye mer markant.

Fra våres perspektiv er det kjempeforskjell mellom oss og svensker, imens jeg utfordrer hvem som helst her til å liste opp de største forskjellene på syrisk og jordansk kultur. Jeg klarer ikke, og jeg har vært i begge land... og tar man et arabisk perspektiv ser man samme saken; bare at fra deres synspunkt er det ingen forskjell på svensker og nordmenn, imens de garantert klarer å komme med lange utledninger på forskjellene mellom Syrisk og jordansk kultur.

Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Eller kvinner

Men helt ærlig, dette er nok den viktigste årsaken bak muslimsk terrorisme. Disse stakkars, frusterte jomfruene sitter hjemme hele tia og sutrer over at de ikke har skikkelig arbeid, ikke har råd til god mat, og har aldri en gang hørt om hvordan en kvinne ser ut naken. På toppen av det hele blir de kanskje bombet og invadert i tillegg. Det er faen ikke rart de hater oss, haha.
Vis hele sitatet...
Jeg tror også det er blant de viktigste grunnene til at det rare som skjer i midt-østen.. unge, rastløse menn som ikke får pult..

.. men det er forbaska latterlig vanskelig å komme med det argumentet på en måte som ikke framstår som vulgær og ignorant

Tillegg: Et poeng jeg har glemt å nevne er at veldig mange arabiske land har hatt en enorm befolkningsvekst siste 20 årene.. noe som har satt et rimelig ekstra-ordinært press på sosiale og økonomiske system som har vært mer eller mindre velfungerende og stabile for små, spredte samfunn.. men som også har vist seg å være meget vanskelig å forandre nå som bosettingsmønsterene har forandret seg ganske dramatisk.
Sist endret av DumDiDum; 24. april 2013 kl. 21:34.