View Single Post
Har alltid stillt meg svært skeptisk til "overnaturlige" ting, og har heller ikke hatt noen spesiellt store møter med det overnaturlige.

Det eneste som har gitt meg frysninger nedover nakken er i møtet med såkalte "Englekort", det er kort som er ment å veilede deg om du har noe du trenger svar på. Du stiller da konkrete spørsmål til "englene", sprer kortene utover et bort og trekker det kortet du "føler" at du bør trekke. Det kan være kort som du mener skiller seg ut fra de andre ved måten det ligger på etc., eller du kan "føle" deg frem til et kort.
Tidligere i år va jeg på besøk til noe familie, og vi skulle trekke slike kort. Første var det (la oss kalle henne C); C stillte spørsmål ved rørende utdanning(husker hverken konkret spørsmål eller svar) og fikk et kort der det stod om utdanning og veien videre ang. skole.Det hørest kanskje døvt ut, men svaret var ganske direkte og stemmte veldig godt overens med spørsmålet.
Deretter trekkte C igjen et kort med spørsmål ang. datteren på 8 som skulle bytte skole, om hvordan det kom til å gå.
I det hun spredte kortene utover var det et spesiellt kort som fanget blikket mitt. Hun trekkte et annet kort, der svaret var på ville baner. Jeg var da kjapp med å trekke opp det kortet som hadde fanga blikket mitt, og ganske riktig stod det noe slikt som "din bekymringer er grunnløse, englene vil sørge for en varm velkomst og slippe deg inn i varmen(tar det fra hukommelsen, så det stemmer nok ikke helt). Jeg fikk litt frysninger, men stillte meg forsatt skeptisk.
C overtalte meg da til å stille et spørsmål selv, så det gjore jeg da.
Først stillte jeg spørsmål ang. utdanning, da jeg sleit med å få meg lærlingjobb.
Svaret var noenlunde "Du må ha tilitt til englene, de vil hjelper deg på veien. Og du vil om ikke lenge komme inn på rett spor."(og noe greier om at "rett spor" var i retningen skole eller jobb).
Jeg fikk nok en gang litt frysninger, men på dette punktet blei jeg så sjokkert at jeg nekte på at det kunne stemme, og endte derfor med å trekke enda et kort.
Jeg stillte da spørsmål om flytting, da jeg for tiden vurderte å flytte til en annen by.
Og igjen var svaret matchende til spørsmålet, "En mulighet for flytting eller forandring bli by seg. Ta sjangsen og det vil lønne seg(elns)." Det står ganske mye mer utfyllende på kortene, men jeg husker ikke, så jeg drar bare frem hovudpoenget.

Og folk tror gjerne at alle kortene er "universal svar" for alt, men det er det ikke. Svarene handler om alt fra dagligdagseting til død, sorg, glede, jobb, utdanning, barn, kjærlighet osv.

Jeg var igjen på besøk hos de samme slektningene for noen uker siden.
De trekkte da englekort igjen, men jeg brydde meg ikke med å delta.
Sener satt T og spredde en vanlig kortstokk utover et bord, og spurte C om et kort han skulle prøve å "føle" frem. Kløver 8. Han spredde kortene utover og begynnte å "føle" seg frem. Og på samme måte om med englekortene fikk jeg et "stikk" om at det var et spesiellt kort, og blikket låste seg på dette kortet. T trekkte etter en stund et kort, men fikk feil. Jeg plukka da kjappt opp det kortet jeg såg på, og riktignok lå kløver 8 der!

Har ved et par andre anledninger klarte å "føle" meg frem til riktig kort i en vanlig kortstokk på samme måte. Har bommet maaange ganger også, ikke missforstå. Av kanskje 20 forsøk har jeg vel klart det 4 ganger. Så det er mulig det er tilfeldigheter, og jeg stiller forsatt min skepsis.
Men jeg må innrømme, at det har fått opp øynene mine litt.


ps. haters gonna hate

edit: kan også legge til at jeg flytta, og har nå fått meg lærlingjobb.
Sist endret av McHoover; 17. september 2011 kl. 19:01.