View Single Post
Jeg har kjøpt hus, det mangler tlf linje inn til huset tydeligvis, så det er ikke mulig å bestille noe annet enn mobilt internett.. Da jeg gamer FPS hele tiden holder ikke dette!

Det er et supert sted å bo for meg, så lenge jeg får ordnet internett som har latency på under 50-60ms , Har sjekket sattelitt o.l, men da er latency 200ms, selvom hastigheten er godt over 60mb/s

Så har noen peiling på muligheter og kostnader ved å få lagt opp egen ledning til huset? Har sjekket litt rundt, nærmeste nabo som kan få internett kan kun få 2mbit og 0,5mbit opp, en nabo 400m lenger unna det igjen kunne få 5 eller 10mb som antakelig er det jeg trenger..

Men hva må til? Og holder 2mbit/0,5mbit til å spille f,eks Apex Legends på ps4? Eller må jeg ha høyere upload? Og hva må til for å få 2mbit internett i det hele tatt, den naboen er under 100m unna!

Dette er i Røyken kommune, om det har noe å si!

Takk for råd! Kom gjerne med både meninger, fakta, erfaringer, tips og antagelser! Og gjerne referanser!

Prisantydninger mente jeg (ikke antagelser) Får ikke redigert!
Sist endret av Lunar; 25. april 2019 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.