View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått diagnosen paranoid shizofreni... Begynte med en psykosediagnose og nå har det viss blitt shizo... Jeg har nå gått av medisiner til tross for sterke anbefalning av min psykolog om å fortsette. Jeg er selv ikke enig i diagnosen, iom at jeg mener mine 7 innleggelser ikke var nødvendige, bortsett fra de to første, muligens. Mener at døgn på lukket avdeling er alt for ødeleggende for meg til at det veier opp... Har lest journalen min og har inntrykk av at "restsymptomer" blåses opp i det uendelige. Er det slik at jeg kan forvente å bli psykotisk nå? Har vært syk i 2 år, vært av medisiner i 3 uker. Har det helt bra.

Det sies at man kan bli frisk av schizofreni, selvom det har vært alment kjent i medisinfaget at det er umulig å bli frisk til nå de siste årene. 1/3 blir frisk, 1/3 lever bra med diagnosen og 1/3 har det ikke bra. La oss si at jeg ikke blir syk, og blir friskmeldt, selv uten medisiner. Vil ikke det da trosse biologiens "lover", og da være en indikasjon på at jeg kun hadde en psykose?