View Single Post
Ræva di lukter...
r0s3's Avatar
32
Det som er værst med foreldre og rusmisbruk, er virkelig at man kommer til å føle seg skuffet over seg selv når de finner det ut og reagerer negativt. Selvfølgelig så er det alltid lov til å lyge, siden det å spare en mor stresset er noe man kan føle seg bra over.

Det du kanskje bør gjøre, er å tenke tilbake til en konfrontasjon du hadde med moren din fra før av, og se tilbake på hvordan ho reagerte på noe du gjorde som hun ikke likte. Jeg ble ferska for å ha brukt cannabis en gang jeg, og moren min fortalte meg ting jeg har hørt før, alle de mytene om hvordan grønn cannabis blir oppbevart etc. samt hvordan kamerater av henne har "kastet bort livet sitt" på rusen.

Skal jeg være ærlig, så hater jeg å måtte lyge til foreldrene mine, og uansett hvor vanskelig det er, så kommer de til å finne ut av det en eller annen gang (ihvertfall sånn som jeg har opplevd det). Du er som sagt i midten av 20-årene, og har rett til å holde ting for deg selv, uansett hvilken person som spør.

Ikke ta det så tungt, velg det som passer deg og din situasjon best, fordi som sagt, er du menneske du og. Vil du unngå negative følelser, lyg og prøv å kom unna med det. Eller, opplev det negative og fortsett med livet ditt til du evt. glemmer det.

As a side note; det kan være litt skummelt å være ærlig hvis moren din er typen til å ringe purken for å "hjelpe deg". Hvis så, bullshit till your eyes go brown.