View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
amdb73: Veldig informativ post. Linkene virker ikke, kom gjerne med nye.

Jeg tror selvmord handler om at man har fullstendig overbevist seg selv om at man ikke har noen mulighet til å gjøre forandringer med sitt eget liv til det bedre, at man er fullstendig overlatt andre og at de har sviktet en på alle måter. Man er på sitt aller mest sårbare i livet. For et forferdelig sted å måtte være. Man er kraftløs i forhold til verden rundt seg og har ikke lenger noen tro på seg selv.

Og deretter må man leve med at folk syns det er egoistisk. At folk kaller det å være i en sånn situasjon egoistisk er for meg et signal om ignoranse og uvitenhet om menneskesinnet.

Hva sier man til en sånn person for å få han eller hun ut av tanken om å ta selvmord?
Vis hele sitatet...
Og symptomene eller diagnosen du får, kommer an på hvor ille stress du har opplevd, og hvordan du har opplevd den. Dette er noe som bl.a. blir tatt opp [COLOR="Red"]her[/COLOR].

Universitetet i Stanford har noen leksjoner om noe av dette her. Der det er prof. Robert Sapolski, som foreleser.

Det er også en forelesning (nr. 24), som for det meste omhandler schizofreni (23 minutter ut i leksjonen, og til slutten).

Her er mine 3 lenker postet på nytt.
Sist endret av aluminiumfluorid; 18. desember 2013 kl. 22:46.