View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Topkek: Jeg brukte ca 70 000 på en 5 måneders tur i Asia. Det inkluderte også flybilletter, vaksiner, visum og alle ande "kjipe" kostnader. Da skal det sies at det kunne sikkert blitt gjort på 40 000 også. Da vi var der spiste vi mye vestlig mat da vi ble litt lei lokalmaten til tider, og ville ha litt ekstra comforts. Ellers var det også ganske mye drikking, og cannabis i bildet. Tror faktisk jeg røyka i alle byer jeg var i utenom Bangkok, Kuala Lumpur og Singapore. Vi bodde også ofte om vi hadde muligheten på "kjedehosteller" om vi kunne, som fks. Vietnam Backpackers, eller Mad Monkey som de har i Kambodsja og Filipinene. Disse er ofte litt dyrere en andre muligheter, men har også litt høyere standard. Tror den generelle prisen du kan forvente er $800-1000 per måned.

Wolfc: Morild'en i Norge syntes jeg faktisk lyser mye mer en den jeg fant i Asia. Men må si det er en annen opplevelse å bade midt på natta i varm sjø, en iskald norsk høstsjø.

Kom også på en annen morsom historie fra Kambodsja om det er noen interesse. Vi var i Kampot og gikk på et happy pizza sted. Kompisen min spurte servitøren da "May we have a happy pizza, but without the pizza?". Vi dro ut fra sjappa med ca 20-30g vil jeg anta, og dro tilbake på hostelet vårt. Da bodde vi på et 10 mannsrom, hvor vi kjente 6/10 av de på rommet fra tidligere på reisen. Vi spurte de andre på rommet om vi kunne rulle her inne, og de svarte jo ja og dro frem sin egen pose. Der satt vi sikkert 8 stk, alle med masse cannabis å rulte mange jointer. Nå skal det nevnes at overalt på hostellet var det plakater med et cannabisblad med rød X over, og teksten "NO DRUGS". Vi er alle sammen godt i gang og koser oss, plutslig kommer en av de som jobbet der innpå rommet, ser oss og hva vi holder på med før han sier "sorry" og låner toalettet til rommet. Alle stresser som faen, og vi lurer på hva vi skal gjøre med alt dette ettersom vi tror vi er i sikkelig trøbbel. Heldigvis kommer han bare smilene ut av toalettet, og vi fikk aldri noe problem.

Må slutte å skrive så mye om dette nå, får meg bare til å savne Asia så mye mer.