View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en bachelorgrad i anvendt datateknologi fra HiOA og jeg må vel si meg rimelig fornøyd med studiet. Jeg fikk jobb nesten et år før jeg var ferdig med studiet i et svært anerkjent selskap med gode betingelser.

Anvendt er lagt opp som et studie hvor omtrent halvparten av studiepoengene skal være samfunnsvitenskapelige emner for å slippe kravet om matte. Dette gjør at du må slite deg igjennom masse uinteressante og dårlige emner som er rimelig verdiløse i mine øyne.
Men du går tilgang til samtlige emner som inngår i informasjonsteknologi og data.ing-studiet(Bortsett fra matte/fysikk). Så hvis du er litt gira og har lyst til å lære programmering og velger de riktige valgfagene er anvendt en bra linje. Hvis du derimot bare tar enkle og ikke-tekniske valgemner og satser på at de obligatoriske fagene skal gi deg jobb så kaster du bort tre år. Hvis du lurer på noe spesielt så er det bare å sende en PM.
Vis hele sitatet...
Kan du nevne noen eksempler på "uinteressante og dårlige emner" som er rimelig verdiløse i dine øyne?