View Single Post
Sitat av ThePLUH! Vis innlegg
Ja, jeg har det. Var med personen hver dag i 4 år til vedkommende kuttet meg ut på grunn av hvor streng jeg ble etterhvert. Han forsøkte å ta livet sitt 3 ganger, alle gangene var jeg en av de første på sykehuset og til den dag idag gjør jeg det jeg kan for å hjelpe han.
Jeg tror vi har forskjellige standarder for hva vi kaller "vennskap".
Vis hele sitatet...
Så bra du stiller opp, sånne venner kan man aldri få nok av! Men hvor mye tid har du hatt til dine egne greier i denne perioden da? Hvordan har ditt eget liv sett ut, og hvor mye har du fokusert på deg selv?

Nei, vi har ikke forskjellige standarder for hva vi kaller vennskap. Jeg også mener man skal stille opp for sine kjære så langt man kan, og som person er jeg nok en som går lengre enn de fleste andre for venna mine! Men si meg, hva er vitsen i å plugge telefonen i en powerbank som er tom for strøm? Hvordan kan du lage deg mat når kjøleskapet er tomt? Hvorfor trykke på fjernkontrollen når TV-en er ødelagt?

Ser du ikke OP? TS er i krisesituasjon selv, han har rett og slett ikke kapasitet til å være en støtte. Uansett hvor mye han ønsker og håper å kunne stille opp, er han der i livet nå at han må fokusere på seg selv for å unngå å gå til grunne. Er batteriet tomt, så er batteriet tomt, så enkelt er det. Da tar man det ut og lader det, og før du vet ordet av det, er batteriet klart til å kunne drifte apparatet igjen.

Jeg er elendig på metaforer, men i sistnevnte er TS batteriet og apparatet kompisen.