View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får være den kjipe jeg da som kommer å sier at drugs are bad mkay... Av alt så er det stimulanter som ødelegger hjernen aller mest og raskest, og det tar et år rusfri før hjernen begynner å bli normal igjen. Hvis den i det hele tatt gjør for de fleste som bruker stimulanter "bare for en periode" fortsetter å bruke det, det er sterkt avhengighetsskapende og det handler ikke om grensene dine for deg selv lenger da for avhengigheten vil ta styringa på deg og kan ødelegge dine nærmeste rundt deg i familie og kjæresterelasjoner i tillegg til deg selv fordi forandringene stimulanter kan forårsake i hjernen fører ofte til uønsket oppførsel, aggresjon, urasjonalitet, mindre empati osv.
Jeg dømmer ingen som vil bruke det fordi man tror det vil være ganske harmløst eller at man har ting under kontroll i lengden men det er der de tar feil, derfor fraråder jeg å ta stimulanter som ritalin, kokain, speed, concerta osv. I mine øyne er det helt idioti å sette seg i risken for å ødelegge livet sitt i fremtida bare for å få en konsentrasjonsboost i studietida! Sett deg inn i nevrologien så vil du skjønne.
Bruk heller andre forskningsstøttede metoder som å lytte til klassisk musikk eller barokkmusikk som øker konsentrasjon og hukommelse, eller metoder som mange andre har fått utbytte av som ufarlige urtegreier eller noe.. Mindre mobilavhengighet, mindre bråkete stimuli visuelt og audioelt, mindre stress vil også gi deg bedre fokus og prestasjon på skolen.