View Single Post
Sitat av cannaslutt Vis innlegg
dersom kratoms virkning sees på som lik effekten av oxycodin eller heroin, og dette teller mer enn det at det er oppført som reseptpliktig legemiddel så ja.

samme for salvia sivinorum da styresmaktene sikkert lett trekker tråden til fleinsopp, lsd og psylicin i og med at de og er psykadeliske.

men i utgangspunktet er jo disse to oppført som reseptpliktig legemiddel, så litt vanskĺig og si. Dersom man importerer det og bli anmeldt til politiet av tollen, og de tar deg inn til avhør, så prøver de uansett å gjøre saken narkotika-relater og ønsker deg dømt deretter.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så sikker på det:
b) salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på
narkotikalisten
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar feil så må stoffet dermed tilhøre en av de aktuelle gruppene eller være kjemisk beslektet med noe av de stoffene som er oppført.

Salvinorin A (salvia) er et ganske unikt stoff og regnes ikke som et alkaloid en gang, og jeg kan ikke finne noe beslektet på listen.

Kratom er jeg hakket mer usikker på, litt flere mulige virkestoffer her. Tror ikke de er kjemisk beslektet, men det kan muligens noen andre dypdykke i.