View Single Post
Hei hei medfreaks

Jeg elsker alle disse små skrekkspillene som kommer ut om dagen. Og tenkte å få startet en tråd om slike spill! Jeg snakke da om spill lignende SCP serien; Små spill laget av indie folk, ganske ofte laget på Unity Engine, som bygger opp steming og har et mål eller lignende, ikke mye greier og surr.
Håper noen andre Freaks vet om noen spill som ikke jeg vet om! Spillene er også gratis

Jeg kan jo begynne med mine favoritter, og på alle min er det VIKTIG å lese historiene bak! Det gjør alt mye mer spennende og gøy. Jeg kommer ikke til å skrive alle storyene, det blir litt mye, men legger ved alle nødvendige lenker:
____________________________________________________________ _

SCP-087:
Spillet går ut på at du skal gå ned en trapp. Ingen vet dybden av stedet du er, og tidligere test-subjects har raportert mye rart. Veggene av betong blir mer og mer grumsette, og lyset fra flashlighten din blir svakere etterhvert du går videre ned, musikken og lyder mer intense og du kjenner du blir grepet.

Story: SCP 087
Download: Windows og Mac (Mediafire links)
____________________________________________________________ _

SCP-087-B
Enda et SCP spill, er glad i disse. Dette er same tema som SCP-087, men dette er en annen variant. Her er det en endeløs gang, radio utstyr er raportert å slutte å fungere så snart man går vekk fra døra. Tidligere subjects har raportert stemmer, og noe som følger etter de. Gangen skal skape paranoia, panikk og skrekk på alle subjects. Ingen har kommet tilbake. Ting blir skumlere og skumlere når du kommer ned og etasje nummerene blir tilslutt tegn som er umulige å forstå, og "tingen" som er etter deg begynner å plage deg mer og mer.
Dette er en av mine favoritter, spesielt fordi hver gang er anderledes, alt endrer seg etter hver gang du spiller

Story: Dette spillet er bare en annen vri av SCP-087, så omtrent samme backstory
Download: Click me
____________________________________________________________ _

SCP CONTAINMENT BREACH
Dette her er en artig en, og større og har mer features enn de andre to SCP spillene, her har du flere mekanismer og du må finne ting (dette spillet er enda i Alpha). Dette spillet inneholder faktisk flere SCPer en bare én. Jeg tror jeg bare linker til sidene på denne, mye å forklare. men les om alt sammen!

Story: Hovedsakelig om SCP-173, men SCP-106 er der også. SCP-895 er der, men gjør ikke mye ut av seg, om du finner den, så kan det bli gøy. SCP-914 er der, og kan være veldig handy. Om du finner den såklart.
Download: Her. Anbefaler å lese ReadMe filen før dere begynner.
____________________________________________________________ _

Slenderman:
Dette er et morsomt ett, spørs hva dere legger i morsomt men. Dette spillet bygger på urbanmyten om Slenderman. Backstory ligger i nederst, samme sted som resten! Her spiller du som en liten jente (har jeg hørt, pga Slenderman kidnapper barn) som går rundt i skogen på jakt etter lapper som henger steder. Hva hun vil med lappene aner ikke jeg. Det er bekkmørkt og du har en flashlight, i starten er det ikke noe farlig, men spillet blir værre og værre etter hver note du finner og tar. Jeg har bare kommet meg til note 5, da var musikken/lydene intense som faen og lykt begynte å flimre og bli svakere. Musikken og lydene gjør dette spillet UTROLIG skummelt. Og i omgivelsene er det vanskelig å se forskjell på treer og Mr. barnekidnapper (lurer på motivene...), noe som gjør det enda mer creepy

Story: Her har du en som er utfyllende. Finnes noen YoutTube videoer også, og noen "dokumentarer". Personelig syntes jeg det blir litt mye.
Download: Windows og Mac (også mediafire)
____________________________________________________________ _

Håper å få høre om noen bra fra dere og håper dere kan poste om dere likte spillene evt reaksjoner!
Helt sikkert noen fine skriveleifer over
Sist endret av iSatan; 9. juli 2012 kl. 10:58.