Tråd: Groguide
View Single Post
Hei gjengen.
Har et lite opplegg på gang, ser ut til å funke som pokker.
250w CFL, 1 for hver fase, er nå 3. dag i blomstring og
jeg er selv imponert! moddet IKEA-skapet mitt med inn/utsugvifter
og et hjemmemekket kullfilter satt på utsuget. Aktivt kull bra en zoosjappe :-)
Kjører to hovedplanter og to jeg trimmer og holder rimelig dverg grunnet plassbegrensning. Sjansen er vel rimelig stor for at noen blir hermies... angrer seff litt for at jeg ikke bare kjørte på med ordentlige stiklinger fra starten av,
men jaja. Har fikset gummilister på skapet, 100% lystett, god luft, god jord, god næring fra Scorpius. 2 er definitivt (for øyeblikket) hunner, som du kan
se på bildet. Noen som har noen gode tips for å unngå hemafrodisme på plantene? Har lest meg grundig opp, og det som går igjen er "minimum stress" - ellers virker det ganske tilfeldig om de skulle bli hermies eller ikke.... Og om de skulle - hvordan gjør den "best mulig"? Alle har vi vel en gang eller fler kjøpt seedweed som faktisk gjør susen?
Ja, PS, kjører 8-9 liter jord per potte, dvergene gror 2 i én.

Her er foreløpige bilder: http://imageshack.us/g/143/img4309p.jpg/

Som sagt, et par dager i blomstring, sto kun 33 dageri veg, men vokste seg over 50 cm, tette og fine! For hva jeg kan si for øyeblikket gjør CFL susen :-)

PPS; noen som har noen kjerringråd for å kjøle ned skapet litt..? Kullfilteret tar en del av trekket, så vurderer å sette på et utsug til... God idé..?

___
Ahora sí, de hecho es domingo.
Sist endret av domingo; 5. juni 2011 kl. 01:51.