Tråd: Alkohol
View Single Post
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Det at noen forventer at jeg skal drikke er jo heller ikke noe positivt. Det er en annen ting å spørre "Vil du ha noe å drikke?" uten noe slags forventning om at denne personen skal svare "Ja takk!".
Vis hele sitatet...
det er jeg helt enig i, akk som jeg sa i forrige post :P

tror greia med at jeg ikke liker forventninga ligger i hvordan folk reagerer når du sier nei takk, -hele kvelden.
for da er det noe "galt" med deg.. er du en av de som dømmer meg for å ta meg et glass da? er du tidligere alkis/narkis? går du på no sterke medisiner el har en annen tilstand som gjør at du ikke kan drikke?

hadde folk forventa det bare for at det var gratis el tradisjon f eks uten alt dette andre så hadde jeg blitt helt nøytral til forventning tror jeg.

Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
Hvorfor noen forventer at du skal drikke kan jeg ikke svare på. Dette er hva avholdsfolk og eks-alkiser selv sier de opplever.

Kjenner par hvor den ene parten er alkoholiker og går på antabus, mens den andre liker å kose sæ med et glass og fem i helgene. Det fungerer for dem. Men innbiller meg at det for mange hadde vært klin umulig å sitte å se på at partneren drikker.
Vis hele sitatet...
dette er heller ikke forventning til å drikke, men (mulig) sterk fristelse.

for å dra den helt ut på spissen:
dra på en nattklubb og stikk til baren og snakk med bartenderen, han forventer nå at du skal ha alkohol av god grunn, selv om du kanskje bare skulle ha noe drikke uten alkohol.
Sist endret av Munted Artist; 16. januar 2020 kl. 09:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.