Tråd: Alkohol
View Single Post
Sitat av Bedreliv Vis innlegg
Jeg tenkte på individet,samfunnsmessig er vel alkohol kongen her.Sliter med alkohol selv og lurer på om jeg virkelig er en misbruker av det Værste som er å oppdrive av rusmidler.Har aldri ruset meg på annet enn alkohol derfor spørsmålet
Vis hele sitatet...
Alkohol er én av de verste. Ettersom den kan kjøpes og selges lovlig, gjør at omfanget av potensielle misbrukere er langt større enn for andre typer narkotika.

Hvis du, som du sier "sliter av alkohol", da er det antagelig på tide å slutte med det. Det finnes ulike grader av avhengighet. Du trenger ikke nødvendigvis å være uten jobb, drikke uker i strekk og kaste opp på deg selv for å være en alkoholmisbruker. Det finnes også "fungerende" misbrukere.

Problemet for mange er at de tror alkohol har verdi i seg selv og at det derfor er umulig å bli kvitt det. Mange påpeker at det er umulig å ikke drikke alkohol i ulike sosiale sammenhenger for eksempel. Eller at alkohol gjør det lettere å bli kjent med mennesker. Det alkohol gjør er at den fordummer deg. Det er ikke "bare bare" å komme til denne erkjennelsen at alkohol har egentlig ingen reell verdi. Men det behøver ikke være så vanskelig heller.