Tråd: ADHD
View Single Post
Fikk selv for to år siden diagnosert adhd(på nytt) etter å ha gått over 10 år uten medisiner eller annen oppfølging av diagnosen. Hadde derimot flere års rusmisbruk i journalen hos legen, og måtte levere 3 mnd rene urinprøver for å få utskrevet medisiner igjen. Var i en destruktiv periode, og la hele tanken om medisinering på is.

Flyttet til nytt fylke litt seinere på året, og etter en mnd clean dro jeg til min nye fastlege for å starte opp medisinering igjen. Hun hadde ikke journalen min, eller noe kunnskap om meg og min historikk. Hun visste ikke engang om jeg hadde ADHD. Uansett gikk jeg ut derfra med resept helt uforpliktende. Det var en helt fucka opplevelse, etter å ha møtt deg jeg opplevde som unødig tøff motstand fra helsevesenet i gamlefylket mitt.

Måten det foregikk på var jo ikke i nærheten av forsvarlig. Hun bare tok ordet mitt på at jeg har gått på medisiner tidligere, og at jeg nå ville starte opp igjen. Vi kom aldri inn på noe rushistorikk, da jeg for en gangs skyld ikke ville være den som tok opp temaet. Tok det som en selvfølge at jeg måtte åpne meg opp om rushistorikken og følge samme prosedyre. Det skjedde aldri. Hun spurte rett og slett ikke om noe sånt. Den tilliten var minst like mye verdt som resepten, da jeg har opplevd det som vanskelig å få hjelp tidligere.
Sist endret av subscribe; 12. januar 2019 kl. 14:07.