View Single Post
Beklager for litt sent svar. Tenkte jeg kunne skrive en liten rapport til de som er i samme problemstilling.

Da er timen unnagjort, eller faktisk en uke er passert siden samtalen.

Jeg brettet ut hele min rushistorikk overfor psykiateren og forklarte hvilket omfang det har vært på, og det var behandleren forståelsesfull over. Jeg forklarte at jeg verken ikke har eid eller kjørt bil i perioden jeg holdt på med rusbruken. Befrielsen var selvsagt meget stor når jeg fikk beholde lappen. Og samtidig er jo det godt å kunne være åpen om rushistorikken min i fremtidige møter uten å være bekymret for å miste lappen.

Jeg kjenner til noen personer som har kjørt i ruspåvirket tilstand. En av de gikk det skikkelig galt for. Han kjørte ned og drepte en ungdom i tenårene som gikk over et gangoverfelt på svært glatt føre og føreren hadde ganske høy promille. Sånne ting har gjort inntrykk på meg, og er en av grunnene til at jeg aldri har vært borti et ratt under påvirket tilstand, for ikke bare ødelegger du ditt eget liv, men du ødelegger den avdøde sine etterlatte sine liv også.