View Single Post
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Jeg synes det er helt greit. Kristendommen har alltid vært, og vil forbli en del av norsk kultur.
Vis hele sitatet...
Her håper (og kanskje tror) jeg du tar grundig feil. For å være helt ærlig, så synes jeg at religion stort sett har vært en gedigen bremsekloss på utviklingen i delen av jordens historie med mennesket.

Sitat av Fuglern Vis innlegg
Jeg tviler på at noen her hadde reagert om det var bilder av norønne guder på bussene.
Vis hele sitatet...
Noen hadde sikkert gjort det, pinsevenner, jehovas vitner og andre sekter. Mange (jeg kjenner også noen) kan ikke lese Ringenes herre, fordi "den er blasfemisk". Og for slike, så vil antageligvis Odin eller Tor nesten fremstå som nesten Satan selv.

Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det å være åpen og aksepterende ovenfor religion, handler også om å godta en viss del av den synlig i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Jeg mener en bør akseptere og tolerere menneskegrupper. Mens religioner, som er oppdiktede eventyr, og også kanskje er noen tusen år gamle, hører hjemme på røysa.

Spør du meg, så hadde diverse vitenskapelige ting, vært mye bedre å klistre opp på busser, tog, trikk og andre fremkomstmidler. Det er kun igjennom viten, vi kan fjerne overtro og alternativt tull, mener jeg!