View Single Post
Slenger meg på i siste liten her. Men jeg har vært gjennom hele den prosessen jeg ser du jobber med oppi huet ditt nå, Qon. Jeg kjenner til den romantiske tanken om at en avansert sivilisasjon har hjulpet menneskets utvikling, grunnlagt religionene, bygd pyramidene osv. Lista er lang.

Men må si at etterhvert som jeg har blitt eldre, har også min logiske sans utviklet seg. I tillegg til at jeg har mye mer utdannelse nå enn den gang. Faktisk var det Aliens-universet som fikk meg interessert i temaet. Du merker kanskje hvor dumt det høres ut. Det er også grunnen til at jeg faktisk begynte å undersøke motbeviser og kritiske analyser av konspirasjonene jeg hadde lest meg opp på. Satt igjen og følte meg dum som faktisk hadde giddet å bruke tid på å lese meg opp på det i det heletatt. Det verste er at mens jeg var i dette konspirasjons-sporet, så var jeg overhodet ikke interessert i motargumenter.

Et lite tips om du liker å bruke tiden din på å lese om mysterier, det er å lese om mysterier som har blitt oppklart. Tiden jeg før brukte på å utforske konspirasjoner bruker jeg nå til å lese om for eksempel Japanske soldater fra WW2 som nektet å tro at krigen var over i mange år etter 1945. Du kan lese om dette her.
Eller om stammer som enda ikke er i kontakt med omverden. Eller om da de fant den siste "ville" urbefolkningsmedlemmet i Nord-Amerika. Såklart; dette er bare tips som fungerer om du gjør dette for spenningens skyld.