View Single Post
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av Sinken Vis innlegg
Da anbefaler jeg at du ikke spør det spørsmålet på et Diskusjonsforum, men heller drar til et sted der konspirasjonsteoretikere trives.
Vis hele sitatet...
Okei så bare fordi jeg etterspør informasjon om et kontroversielt tema som jeg ikke vil diskutere, så burde jeg bare stikke? Jeg postet i vitenskap og forskning, ikke diskusjon. Og dessuten har jeg hørt på argumentene deres selv om det ikke var intensjonen, og jeg har bidratt i diskusjonen (selv om dere ikke liker min fremgangsmåte). Jeg synes jeg fortjener å være her.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Det er virkelig ikke det inntrykket du gir fra deg her. Du pusher på med at UFOer finnes, og du har et enormt skjevt syn. Hadde du vært usikker så hadde du vært mottagelig fra begge sider. Det er du da altså ikke. Du vet selv at du vil tro på det, men du legger ikke merke til de enorme biasene du har i alt du ser på.
Du underholder ikke tanken, du jager den. Du vil så gjerne at det skal være sant at du hiver bort alt annet i din søken på "Sannheten"
Vis hele sitatet...
Da synes jeg du skal lese noen av innleggene mine på nytt. Jeg sier mange ganger at jeg ikke vet hva jeg tror, og lignende. Det er dere som tar alt så bokstavelig og bestemmer dere for at jeg er gæren så dere må vise meg hvor koko det er å leke med denne tanken. Jeg innrømmer rett ut at jeg er på jakt etter informasjon som understøtter min hypotese, og at jeg ikke er ute etter å bli motargumentert. Dere kan godt drite i det, som dere har gjort, men ikke kom å si at jeg ikke ser mitt eget bias, for jeg påpeker det gjentatte ganger. Det er du som ikke holder tunga rett i munn. Jeg kan se begge sider, men jeg er ikke interessert i en diskusjon som handler om at det ikke finnes aliens her. Den kan jeg eventuelt ta på et senere tidspunkt.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Hvilken annen side er det å se av saken? Ja, jeg kan se hvordan Aliens fint kunne laget lysbobbler i Hessedalen. Det betyr ikke at jeg kan tro på det.

Uansett så er det helt latterlig at du påpeker dette, i og med at du selv sier "Er det noen her som er overbevist om at det finnes utenomjordisk liv som har vært her eller er her?". Altså leter du etter noen som kun ser en side av saken. Men siden jeg ser feil side, så vil du ikke ha en diskusjon.

Hvis du skal sette deg inn i noe så gjøres ikke det med å se på helt ukritisk på det du vil se helt til du har nok info til å gjøre deg kokke, og deretter prøve å se kritisk på det du nå tror på. Du kan ikke bare velge når du skal motargumentere for noe.
Vis hele sitatet...
Jeg lette etter noen likesinnede som hadde satt seg inn i denne saken. Ikke dere som tror dere har rett uten å vite hva jeg snakker om. Så ja du har helt rett, du er på feil side og jeg vil ikke diskutere det. Er det så galt? Er det ikke lov å gjøre sånn??? Så kan man heller diskutere med hverandre når man har utforsket sitt eget ståsted bedre. Det er ikke rart det er krig i verden hvis man må ta konfrontasjoner og diskusjoner med en gang uten å tenke seg om først.

Seriøst jeg synes du kan roe ned litt nå. Du har fått bekrefta dine synspunkter. Jeg er biased og vil få mine synspunkter bekreftet.

Glem Hessdalen... Jeg prøver å få frem et større poeng, som er: hvorfor er det så mange som påstår at det er aliens her? Jeg skjønner dere ikke tar det seriøst, men jeg prøver å ta det innover meg og sjekke det ut... Dere stoler ikke noe på vitneutsagn, så dere kan bare holde dere unna sånn at de som faktisk har noe å bidra med kan komme på banen. Ikke at jeg tror noen tør det nå som de ser hvor mye man blir hengt ut.
Sist endret av Qon; 9. mars 2018 kl. 02:51.