View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt med 200g amf 200g røyk og 1.5 liter ghb. har jobb samboer og er rusfri, er jeg naiv som tror det er mulig at jeg kan slippe og sone i fengsel? Har ærklering fra psykiater at jeg ikke er egnet til og sone i fengsel på bakgrunn av flere lidelser og hendelser. Aldri sona før men hatt noen betinga dommer for promillekjøring osv.
Vis hele sitatet...
Er det lang tid forut at du ble rusfri at du ble tatt med dette? Hvis man har et rusproblem men er motivert for å slutte kan man søke om paragraf 12-soning hvor hele eller deler av soninga gjøres i en rehab-institusjon. Det er relativt få som ikke er soningsdyktige, typisk lettere psykisk utviklingshemming, alvorlige psykoselidelser og noen andre kan få alternativer gjennom KIF. Jeg jobber som behandler i rusomsorgen og har sett noen slippe unna fengsel med litt lavere kvanta enn deg (der jeg og andre behandlere skrev til påtalemyndighet for mildere straff) hvor de fikk betinga dom, 5-sifra bot og krav om at behandling/prøvetaking fortsatte i et lengre perspektiv. Med ditt kvanta vil de neppe vurdere det som til eget bruk, evt kan du være ekstremt heldig og få det vurdert som til eget bruk med stor spredningsfare slik en tidligere dealer jeg fulgte opp fikk. Hva lege sier om din tidligere avhengighet har og endel å si. Har du oppgitt å bruke både cannabis, amfetamin og ghb i samtaler med legen forut for beslaget taler det mer for til eget bruk enn om du kun har oppgitt å bruke 1 eller 2 av dem. Må si jeg relativt sjelden er borti noen som kombinerer de 3, men det finnes unntak.