View Single Post
De fleste youtubevideoer dere ser er laget i land uten allemannsrett. De har leid/lånt et område hos grunneier og får lov til å hugge trær og bygge allverdens greier.

Allemannsretten er hele tiden truet og asosiale drittsekker som tar seg til rette kan føre til at den forsvinner.

Vi som vandrer mye ute i naturen og setter pris på uberørt villmark setter vår ære i å forlate leirplasser som er ryddet og fin slik at det er vanskelig å se at vi har vært der i det hele tatt. Telt/tarp, soveposer, underlag osv er så lett i dag at det er unødvendig å bygge noe. Med full oppakning for fjelltur veier sekken min 19,5 kg. Da har jeg med telt, sovepose, underlag, klær, primus, packraft, fiskeutstyr og mat. Jeg har ikke med sag, øks og en masse annen drit folk tror de trenger fordi all erfaringen deres kommer fra sponsede youtubefilmer.

Gapahuk brukte jeg en del i ungdommen. Et tau spent opp mellom to busker. Legg en duk over og barduner den fast. Ukomplisert å sette opp og man tar den med seg når man drar.